搜尋此網誌

Boomtown Rats - I Don't Like Mondays【我不喜歡星期一】



I Don't Like Mondays-【我不喜歡星期一】


The silicon chip inside her head gets switched to overload.
And nobody's gonna go to school today, she's gonna make them stay at home.

(她大腦裡的晶片已經超負荷,今天沒有想去學校,她想讓所有人都呆在家)



And Daddy doesn't understand it, he always said she was good as gold.

(然而爹地並不了解這些,他總是說她要向黃金一樣出眾)



And he can see no reason, ‘cause there are no reasons.
What reason do you need to be shown?

(他看不到任何原因,因為根本就沒有原因。可你又需要什麼原因呢?)



Tell me why I don't like Mondays. (告訴我 為什麼我不喜歡星期一)

Tell me why I don't like Mondays. (告訴我 為什麼我不喜歡星期一)

Tell me why I don't like Mondays, (告訴我 為什麼我不喜歡星期一)

I want to shoot the whole day down. (我真想要射殺這一天)



The telex machine is kept so clean and it types to a waiting world.

(電報機保持得如此乾淨 有了它便可通向未來那個等待中的世界)



And Mother feels so shocked, Father's world is rocked,
and their thoughts turn to their own little girl.

(媽媽感到十分震驚,爸爸的世界已經落伍 ,現在他們的想法都轉向他們的小女兒了)



Sweet 16 ain't that peachy keen; no, it ain't so neat to admit defeat.

(花樣16歲少女已不再是那個青澀的桃子,現在讓他輕易認錯已不再是簡單的事了)



They can see no reasons, ‘cause there are no reasons. What reasons do you need…

(他們看不到任何原因 因為根本就沒有原因 可你到底想要什麼原因呢?)



Tell me why I don't like Mondays. (告訴我 為什麼我不喜歡星期一)

Tell me why I don't like Mondays. (告訴我 為什麼我不喜歡星期一)

Tell me why I don't like Mondays, (告訴我 為什麼我不喜歡星期一)

I want to shoot the whole day down. (我真想要射殺掉這一天)

Down, down, shoot it on down. (滾! 滾! 滾開吧!)





And all the playing's stopped in the playground now.
She wants to play with her toys a while.

(如今操場上所有的活動她都不想再繼續玩, 她只想跟她的玩具玩一陣子)



And school's out early and soon we'll be learning and the lesson today is how to die.

(學校的一天很快就結束了 接下來很快我們就會發現這一天所學的其實也沒啥意義)



And then the bullhorn crackles and the captain tackles
with the problems and the how's and why's.

(然後擴音器就想起來 隊長開始調查這問題的相關原因)



And he can see no reasons, ‘cause there are no reasons.
What reason do you need to die, die, die, oh…

(他不找出任何原因 因為根本就沒有原因 死又需要什麼原因?)



Tell me why I don't like Mondays. (告訴我 為什麼我不喜歡星期一)

Tell me why I don't like Mondays. (告訴我 為什麼我不喜歡星期一)

Tell me why I don't like, I don’t like (tell me why), I don’t like Mondays.
(告訴我 為什麼我不喜歡星期一 我不喜歡(告訴我為什麼)我不喜歡星期一)

Tell me why I don't like Mondays, I want to shoot the whole day down.
(告訴我 為什麼我不喜歡星期一 我要射殺這一天)