搜尋此網誌

Cats Musical - Memory【往昔回憶】



Memory【往昔回憶】-- Elaine Paige (伊蓮佩姬)


Midnight, not a sound from the pavement 午夜時分,人行道上寂靜無聲

Has the moon lost her memory 月兒她失去回憶了嗎?

She is smiling alone 她正獨自笑著

In the lamplight 在街燈下

The withered leaves collect at my feet 枯葉在我腳下堆積

And the wind begins to moan 風兒也開始哀鳴



Memory, all alone in the moonlight 回憶,每當我獨自沐浴在月光下

I can smile at the old days 我在往昔才有笑容

I was beautiful then 那時的我多麼美麗

I remember the time I knew what happiness was 回憶當時才知道快樂是什麼

Let the memory live again 讓回憶重來一次吧!



Every street lamp seems to beat a fatalistic warning 每一盞街燈彷彿都是宿命的警示

Someone mutters 有人喃喃自語著

And the street lamp gutters 街燈的光暈流淌著

And soon it will be morning 天很快就要亮了



Daylight, I must wait for the sunrise 天亮了嗎?我必須等待日出

I must think of a new life 我得思考一下未來的生活

And I mustn't give in 我不能屈服

When the dawn comes 當黎明到來

Tonight will be a memory, too 今夜也將成為回憶

And a new day will begin 新的一天就要開始



Burnt out ends of smoky days 日日的盡頭都像燃燒過後的煙霧

The stale, cold smell of morning 清晨的冷空氣帶著霉味

The street lamp dies 街燈熄了

Another night is over 又是一夜過去

Another day is dawning 新的一天即將破曉



Touch me, it's so easy to leave me 觸摸我,離開我是如此容易

All alone with the memory of my days in the sun 獨自體會往日陽光下的回憶

If you touch me 如果你觸摸我

You'll understand what happiness is 你將明瞭快樂是什麼

Look! A new day has begun 看啊!新的一天已經開始